Ingen annoncer
Lænestol med fodskammel fra Jysk. 2 år gammel. Ingen brugsspor
8 Blå Blomst middagstallerkner fra 1800-tallet. Nummerede Diameter 24,5 cm. Der er 1 tallerken uden fejl, Blå Blomst er et af Royal Copenhagens ældste stel, fra 1779. Det fik senere stelnummeret 10. Denne praksis vedr. mærkning begynder Royal Copenhagen først på 1890. Indtil da er porcelænet kun stemplet med bølger og malersignatur. Op igennem 1860-1880'erne er Danmark blevet et mere nationalt og rigt land, grundet den industrielle revolution og afståelsen af hertugdømmerne i 1864, så flere køber danske, fremfor importerede varer, for de nye formuer der opstår i disse år. Deraf opstår behovet hos Royal Copenhagen at mærke deres varer med modelnumre, da kunderne ikke længere købte et helt stel på en gang, men købte mindre portioner og deraf skulle kunne identificere størrelser ved næste køb.
Georg Jensen Konge Sterling Sølv Forskærersæt med , Georg Jensen Konge Sterling Sølv Forskærersæt med , Georg Jensen Georg Jensen Konge Sterling Sølv Forskærersæt med kniv og gaffel No 377. (1945-1951) Måler 32 cm og 27,3 cm. Designet i 1915 af Johan Rohde (1856 - 1935) FED Johan Rohde var grafiker, maler, arkitekt, designer og kritiker. I 1880’erne, var Rohde en vigtig kunstner i Tyskland og Danmark. Han udfordrede de traditionelle måder at undervise på Det Kongelige Danske Kunstakademi og var førende i tilblivelsen af Den Frie Udstilling, som havde til formål at vise værker af kunstnere, hvis arbejde ikke blev accepteret. Han designede genstande til hverdagen - møbler, sølvtøj og korpus til hans eget hjem. Rohde og Georg Jensen mødte hinanden første gang, da Rohde bestilte Jensen til at udføre et af hans korpusdesigns. Da dette var vellykket, besluttede de at fortsætte samarbejdet. De arbejdede sammen i mange år efter. Denne vare kan afhentes i følgende butik Johan Rohde var grafiker, maler, arkitekt, designer og kritiker. I 1880’erne, var Rohde en vigtig kunstner i Tyskland og Danmark. Han udfordrede de traditionelle måder at undervise på Det Kongelige Danske Kunstakademi og var førende i tilblivelsen af Den Frie Udstilling, som havde til formål at vise værker af kunstnere, hvis arbejde ikke blev accepteret. Han designede genstande til hverdagen - møbler, sølvtøj og korpus til hans eget hjem. Rohde og Georg Jensen mødte hinanden første gang, da Rohde bestilte Jensen til at udføre et af hans korpusdesigns. Da dette var vellykket, besluttede de at fortsætte samarbejdet. De arbejdede sammen i mange år efter. Denne vare kan afhentes i følgende butik Johan Rohde var grafiker, maler, arkitekt, designer og kritiker. I 1880’erne, var Rohde en vigtig kunstner i Tyskland og Danmark. Han udfordrede de traditionelle måder at undervise på Det Kongelige Danske Kunstakademi og var førende i tilblivelsen af Den Frie Udstilling, som havde til formål at vise værker af kunstnere, hvis arbejde ikke blev accepteret. Han designede genstande til hverdagen - møbler, sølvtøj og korpus til hans eget hjem. Rohde og Georg Jensen mødte hinanden første gang, da Rohde bestilte Jensen til at udføre et af hans korpusdesigns. Da dette var vellykket, besluttede de at fortsætte samarbejdet. De arbejdede sammen i mange år efter. Denne vare kan afhentes i følgende butik Johan Rohde var grafiker, maler, arkitekt, designer og kritiker. I 1880’erne, var Rohde en vigtig kunstner i Tyskland og Danmark. Han udfordrede de traditionelle måder at undervise på Det Kongelige Danske Kunstakademi og var førende i tilblivelsen af Den Frie Udstilling, som havde til formål at vise værker af kunstnere, hvis arbejde ikke blev accepteret. Han designede genstande til hverdagen - møbler, sølvtøj og korpus til hans eget hjem. Rohde og Georg Jensen mødte hinanden første gang, da Rohde bestilte Jensen til at udføre et af hans korpusdesigns. Da dette var vellykket, besluttede de at fortsætte samarbejdet. De arbejdede sammen i mange år efter. Denne vare kan afhentes i følgende butik Johan Rohde var grafiker, maler, arkitekt, designer og kritiker. I 1880’erne, var Rohde en vigtig kunstner i Tyskland og Danmark. Han udfordrede de traditionelle måder at undervise på Det Kongelige Danske Kunstakademi og var førende i tilblivelsen af Den Frie Udstilling, som havde til formål at vise værker af kunstnere, hvis arbejde ikke blev accepteret. Han designede genstande til hverdagen - møbler, sølvtøj og korpus til hans eget hjem. Rohde og Georg Jensen mødte hinanden første gang, da Rohde bestilte Jensen til at udføre et af hans korpusdesigns. Da dette var vellykket, besluttede de at fortsætte samarbejdet. De arbejdede sammen i mange år efter. Denne vare kan afhentes i følgende butik Johan Rohde var grafiker, maler, arkitekt, designer og kritiker. I 1880’erne, var Rohde en vigtig kunstner i Tyskland og Danmark. Han udfordrede de traditionelle måder at undervise på Det Kongelige Danske Kunstakademi og var førende i tilblivelsen af Den Frie Udstilling, som havde til formål at vise værker af kunstnere, hvis arbejde ikke blev accepteret. Han designede genstande til hverdagen - møbler, sølvtøj og korpus til hans eget hjem. Rohde og Georg Jensen mødte hinanden første gang, da Rohde bestilte Jensen til at udføre et af hans korpusdesigns. Da dette var vellykket, besluttede de at fortsætte samarbejdet. De arbejdede sammen i mange år efter. Denne vare kan afhentes i følgende butik Johan Rohde var grafiker, maler, arkitekt, designer og kritiker. I 1880’erne, var Rohde en vigtig kunstner i Tyskland og Danmark. Han udfordrede de traditionelle måder at undervise på Det Kongelige Danske Kunstakademi og var førende i tilblivelsen af Den Frie Udstilling, som havde til formål at vise værker af kunstnere, hvis arbejde ikke blev accepteret. Han designede genstande til hverdagen - møbler, sølvtøj og korpus til hans eget hjem. Rohde og Georg Jensen mødte hinanden første gang, da Rohde bestilte Jensen til at udføre et af hans korpusdesigns. Da dette var vellykket, besluttede de at fortsætte samarbejdet. De arbejdede sammen i mange år efter. Denne vare kan afhentes i følgende butik